غذاهای رژیمی

رژیم غذایی چیست؟ دستورالعمل پخت غذاهای رژیمی چگونه است؟ این جمله‌ها را بارها و بارها در طول روز می‌شنوید.

رژیم‌های غذایی تنوع زیادی دارند. برخی از افراد از بین رژیم‌های کاهش وزن خام گیاه خواری مطلق را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر به رژیم‌های غذایی بر پایه پروتئین پایبند هستند.
در این میان افرادی نیز وجود دارند که رژیم‌های سخت‌تر مانند رژیم کانادایی یا رژیم شیر را امتحان می‌کنند و می‌خواهند با این روش تغذیه‌ای در مدت زمان کم، وزن زیادی از دست بدهند. اما بهترین روش برای کاهش وزن همیشگی تغییر سبک تغذیه است.
در اینجا طرز تهیه برخی از غذاهای رژیمی ارائه شده است. این غذاها از بین چندین و چند مدل برنامه غذایی رژیمی انتخاب شده‌اند و بیشتر مواد اولیه آن‌ها را در هر خانه‌ای می‌توانید پیدا کنید؛ بنابراین مقدمات خاصی برای پخت یک غذای رژیمی نیاز ندارید و هر لحظه که اراده کنید می‌توانید یک غذا را از منو زیر انتخاب کرده و آماده کنید.


پیتزا سبزیجات یکی از غذاهای رژیمی جذاب

طرفداران پیتزا و فست فودها روز به روز بیشتر می‌شوند. همین امر سبب شده که روز به روز به تعداد افرادی که دارای اضافه وزن هستند افزوده شود. اگر شما نیز از طرفداران پر و پا قرص انواع پیتزا هستید و برای خوردن این غذا بارها رژیم غذایی که داشته‌اید را ترک کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم یکبار هم که شده پیتزا سبزیجات را امتحان کنید.
پیتزا سبزیجات یکی از معروف‌ترین غذاهای رژیمی است. برای تهیه این غذا به ذرت پخته شده، پیاز، قارچ، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، پنیر پیتزا، سس کچاپ و نان پیتزا نیاز خواهید داشت.
برای تهیه پیتزا سبزیجات باید ابتدا نان پیتزا را درون سینی فر قرار دهید و سپس روی آن مقداری سس کچاپ بمالید. سپس قارچ، فلفل دلمه‌ای، پیاز و گوجه فرنگی را که خرد شده است، به صورت لایه لایه روی نان بریزید. در مرحله آخر مقداری پنیر پیتزا روی مواد ریخته و آن را درون فر قرار دهید تا آماده شود.
مدت زمان لازم برای پخت این غذا حدود 15 دقیقه است. توجه داشته باشید که برای خوش طعم تر شدن پیتزا می‌توانید قارچ را پس از خرد کردن مقداری تفت دهید و سپس آن را به مواد دیگر اضافه کنید.

 

خوراک مرغ و قارچ

مرغ پایه ثابت غذاهای رژیمی است. برای پخت خوراک مرغ و قارچ به سینه مرغ، پیاز، سیر، قارچ و مقداری جعفری تازه نیاز خواهید داشت.
برای پخت این غذا باید ابتدا قارچ را درون ماهی¬تابه تفت دهید. سپس قارچ تفت خورده را کنار بگذارید و پیاز خرد شده را در یک قاشق غذاخوری روغن زیتون تفت دهید. پس از آن باید سیر را هم به پیاز اضافه کنید و مقداری تفت دهید.
در مرحله بعد باید مرغ تکه تکه شده را به غذا اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا مرغ‌ها مقداری سرخ شوند. سپس باید مقداری فلفل و نمک و زردچوبه به غذا اضافه کنید و پس از آن قارچ را اضافه کرده و درب ظرف را بگذارید تا مرغ بپزد. حال می‌توانید خوراک مرغ و قارچ را سرو کرده و روی آن مقداری جعفری تازه بپاشید و نوش جان کنید.

رای دادن به این مورد
(2 آرا)
خواندن 2339 بار