غذای نونی با گوشت چرخ کرده چی بپزم؟

غذای نونی با گوشت چرخ کرده سریع‌تر و راحت‌تر آماده می‌شود. گوشت یکی از مواد غذایی است که در دستور طبخ بیشتر غذاها دیده می‌شود.

این ماده غذایی را می‌توانید به صورت تکه‌های کوچک برش بزنید و انواع خوراک‌ها و غذاهای خوشمزه مانند آبگوشت یا قرمه سبزی را با آن آماده کنید. همچنین می‌توانید گوشت را به صورت تکه‌های پهن‌تر برش بزنید و برای تهیه استیک از آن استفاده کنید.
روش دیگری که برای طبخ غذاهای فوری مناسب است، استفاده از گوشت چرخ کرده برای طبخ غذا می¬باشد. گوشتی که چرخ شده، بافتی نرم و لطیف دارد و بهتر پخته می‌شود. به همین دلیل بانوان خانه دار همیشه چند بسته گوشت چرخ کرده آماده کرده و درون فریزر قرار می‌دهند تا در مواقع لزوم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.
در اینجا دستور پخت چند مدل غذا با استفاده از گوشت چرخ کرده ارائه شده است. با ما همراه باشید و با دستور تهیه انواع غذای نونی با گوشت چرخ کرده بیشتر آشنا شوید.

غذای نونی با گوشت چرخ کرده و خوراک گوشت

غذاهایی که به صورت خوراک تهیه و سرو می‌شوند بسیار پرطرفدار هستند. خوراک گوشت چرخ کرده یکی از انواع غذاهای نونی است که در دستور پخت آن می‌توانید تغییراتی را انجام دهید تا غذا باب میلتان باشد.
برای تهیه این غذا با گوشت باید ابتدا پیاز، گوشت چرخ کرده، گوجه پوست کنده، فلفل دلمه‌ای و پیاز، فلفل و دارچین را آماده کنید.
در مرحله اول از تهیه این غذا باید ابتدا پیاز را خرد کرده و در روغن سرخ کنید، سپس گوشت را اضافه کرده و پس از این که گوشت تفت خورد، گوجه‌های خرد شده و فلفل دلمه‌های خورد شده را به غذا اضافه کنید. سپس باید ادویه‌ها و مقداری زعفران و رب به غذا اضافه کنید و چند دقیقه به خوراک گوشت زمان بدهید تا جا بیفتد.
در بین انواع خوراک‌ها این غذای فوری از محبوبیت زیادی برخوردار است و آن را می‌توانید به همراه‌ترشی یا دوغ سرو کنید.


رولت گوشت خوشمزه

یکی از انواع غذای نونی با گوشت چرخ کرده که در رده غذاهای خوشمزه و خاص نیز قرار دارد، رولت گوشت است. این غذا را می‌توانید برای مهمانی‌ها نیز آماده کنید و با یک غذای خاص و منحصر به فرد از مهمان‌هایی که دارید پذیرایی نمایید.
برای تهیه رولت گوشت باید گوشت چرخ کرده که ترکیبی از گوشت گوساله و گوسفند است را تهیه کنید. گوشت چرخ کرده را باید با پیاز رنده شده و ادویه‌هایی مانند نمک و فلفل ترکیب کرده و آن را خوب ورز بدهید. این ورز دادن باید به اندازه‌ای باشد که گوشت به دست نچسبد.
سپس باید گوشت را در یخچال قرار دهید و مواد میانی غذا را که ترکیبی از زرشک سرخ شده، کشمش و آلو است تهیه کنید. پس از آماده شدن مواد میانی گوشت باید سس آن را که از رب و زعفران و مقداری آب تشکیل شده تهیه کنید و اجازه بدهید سس جوش بخورد. سپس گوشت چرخ کرده را پهن کرده و مواد را روی آن قرار دهید و گوشت را رول کرده و درون سس قرار دهید تا بپزد و آماده سرو شود.
از دیگر نمونه‌های غذای نونی با گوشت چرخ کرده می‌توان به انواع کوفته اشاره کرد. این غذا را نیز می‌توانید با دستور پخت خاص خود طبخ کرده و سر سفره قرار دهید.

رای دادن به این مورد
(2 آرا)
خواندن 6427 بار