انواع غذای نونی

شاید شما هم جز آن دسته کسانی باشید که بجای شام های سنگین و برنجی علاقه مند به غذاهای نونی باشید.

غذاهای نونی به صورت عمده به غذاهایی گفته می شود که شامل یک بخش حبوبات، گوشت یا مرغ و یا سبزیجات هستند و قسمت دیگر که بخش کربوهیدرات هاست توسط نون برطرف می شود.
از بین غذاهای خوشمزه ای که میتوان با نون درست کرد میتوانیم انواع زیادی را نام ببریم. انواع کتلت ها و کوکو ها، انواع گراتن ها، انواع سبزیجات پخته و ... . شاید تصور کنید که غذای نونی تنها با نون خورده می شود اما اینجور نیست و حتی به غذاهایی نظیر لازانیا که با یک ورق خمیری درست می شود نیز غذای نونی گفته می شود.

انواع غذای نونی برای مهمانی

از سری غذای آسان و نوی برای مهمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الویه؛ نوستالژی خوشمزه!

شاید در بین شما کمتر کسی باشد که با الویه به عنوان یک وعده غذای نونی آشنا نباشد. این غذای خوشمزه هم با نون و هم به صورت خالی سرو می شود. الویه انواع مختلفی دارد اما اصل آن با مرغ پخته شده، سیب زمینی و تخم مرغ پخته و هویج و نخود فرنگی درست می شود. این غذا را همچنین می توان به صورت فینگرفود تهیه کرد چرا که قابل شکل دادن است. الویه یکی از غذاهای محبوب برای مهمانی های تولد و دورهمی های دوستانه است.

بیف استروگانف؛ غذایی گرم از نواحی سرد

شاید نام سخت این غذا برای شما نیز عجیب و غریب باشد اما بیف استروگانف نام غذاییست که به کشور روسیه تعلق دارد. این غذای آسان و روسی را میتوانید با مقادیری گوشت فیله و سیب زمینی و سس سفید درست کنید. همچنین قارچ و سیب زمینی سرخ شده نیز بخش دیگری از این غذاست که خوشمزگی آن را دوچندان می کند. شما میتوانید با مقادیری فلفل و نمک طعم این غذا را تا حد بسیار زیادی تغییر دهید.
نوع دیگری از این غذا که به چیکن استروگانف معروف است را میتوان با گوشت سینه مرغ تهیه کرد. این غذا یکی از خوشمزه ترین غذاهاییست که میتوان توسط این مواد ساده درست کرد.

رولت ها؛ شیرینی یا غذا؟

شاید تصور شما از رولت یک شیرینی خوشمزه و پر خامه باشد اما جالب است بدانید که رولت نام نوعی غذا نیز هست. رولت گوشت و مرغ را میتوان توسط گوشت و مرغ چرخ کرده تهیه کرد. این غذا جز غذاهاییست که انواع بسیاری دارد و بسته به مواد داخلی رولت می تواند متفاوت باشد. اگر شما طرفدار غذاهای نونی هستید این غذا بدون شک یکی از بهترین انتخاب های شماست و همچنین با افزودن موادی نظیر تخم مرغ پخته به آن میتوانید ارزش غذایی آن را نیز تا حد بسیار زیادی افزایش دهید.
غذاهای نونی و به ویژه فینگرفود ها انتخاب بسیار مناسبی برای مهمانی ها و به ویژه دورهمی های شما به حساب می آیند. شما میتوانید با استفاده از رسپی های مختلفی که در اینترنت موجود است این غذاها را به روش خاص و باب طبع خود تهیه کنید.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
خواندن 1330 بار