لیست غذاهای نونی

گوشت یک ماده غذایی مغذی و مفید برای بدن است که در تقویت قوای جسمانی تاثیر زیادی دارد.

دستورات زیادی برای تهیه غذای نونی با گوشت وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید چندین و چند مدل غذا برای خانواده خود آماده کنید.
افرادی که در رژیم غذایی به سر می‌برند، ممکن است به جای مصرف گوشت قرمز از گوشت سفید استفاده کنند. برخی از افراد نیز به دلیل بیماری مجبور هستند از خوردن گوشت صرف نظر کنند و ویتامین‌های این ماده مغذی را از طریق مغزها و... دریافت نمایند.
دسته‌ای دیگر از افرادی که از مصرف گوشت اجتناب می‌کنند، گیاهخواران هستند. گیاهخواران ممکن است گیاهان را تنها به صورت خام مصرف کنند یا آن‌ها را پخته بخورند. این افراد هرم غذایی مخصوص به خود را دارند و در این هرم غذایی تنها غذایی که به هیچ عنوان به چشم نمی‌خورد گوشت است.
اگر برنامه غذایی ساده دارید و هم گوشت‌ها و هم گیاهان را مصرف می‌کنید، دستورات پخت غذای نونی با گوشت که در ادامه ارائه شده‌اند برای شما مفید خواهند بود و به شما کمک خواهند کرد که غذاهایی جذاب و خوش طعم را آماده و نوش جان نمایید.

کتلت، معروف‌ترین غذای نونی با گوشت

در بین نام انواع غذای نونی با گوشت چرخ کرده یک نام آشنا به چشم می‌خورد. کتلت غذایی است که از دیرباز مهمان سفره ایرانی‌ها است و در مهمانی‌ها نیز می‌توانید آن را سر میز غذا مشاهده کنید.
برای تهیه کتلت به گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، سیب زمینی رنده شده و چند قاشق آرد و تعدادی تخم مرغ و ادویه جات نیاز دارید.
ترکیب این مواد به شما کمک می‌کند که این غذاهای فوری را در عرض چند دقیقه آماده کنید. به همین دلیل است که کتلت همیشه در رده خوشمزه‌ترین غذاها و پرطرفدارترین غذاها قرار می‌گیرد. چون هم می‌توانید آن را زود آماده کنید و هم طعم بهشتی کتلت به همراه گوجه و خیارشور، لذت غذا خوردن را برای شما چندین برابر می‌کند.

همبرگر یکی دیگر از انواع غذای نونی با گوشت

برای تهیه غذا با گوشت چندین و چند دستور پخت متفاوت وجود دارد. اگر به غذاهای آبدار و سنتی علاقه‌مند هستید می‌توانید انواع خوراک‌ها را آماده کرده و نوش جان نمایید؛ اما در صورتی که علاقه‌ای به غذاهای آبکی ندارید و غذاهای سرخ کرده را بیشتر می‌پسندید، همبرگر یکی از بهترین غذاهای نونی است که می‌توانید آن را مطابق دستور پخت خانگی آن تهیه کرده و برای اعضای خانواده یا مهمان‌ها سرو کنید.
در بین انواع غذاهای خوشمزه که با گوشت تهیه می‌شوند، همبرگر طرفداران بیشتری دارد و افرادی از رده‌های سنی مختلف علاقه‌مند هستند که حتماً طعم آن را امتحان کنند.
برای تهیه برگر به گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده و ادویه جات نیاز خواهید داشت. ابتدا باید گوشت را با پیاز و ادویه جات ترکیب کنید و پس از طعم دار شدن آن را قالب زده و سرخ کنید. سپس می‌توانید همبرگر را به همراه گوجه، خیار شور و کاهو سرو نمایید.
برای خوش طعم تر شدن همبرگر می‌توانید یک لایه پنیر گودا روی گوشت سرخ شده قرار داده و پس از ذوب شدن پنیر، همبرگر را سرو نمایید.

رای دادن به این مورد
(13 آرا)
خواندن 21701 بار