لیست غذاهای رژیمی

افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند و می‌خواهند وزن کم کنند و به اندام ایده آل خود برسند، همیشه به دنبال این هستند که دستور پخت غذاهای رژیمی را یاد بگیرند.

غذاهای بدون برنج و غذاهای کم کالری همیشه هم بد مزه نیستند. اگر شما نحوه پخت غذاهای رژیمی خوشمزه‌ را بلد باشید، با استفاده از ساده‌ترین و سالم‌ترین مواد غذایی می‌توانید غذاهایی با طعم منحصر به فرد آماده کنید.
در اینجا دستور پخت چند مدل از غذاهای رژیمی ارائه شده است تا بتوانید از آن¬ها ایده گرفته و غذاهای دلخواهتان را به بهترین نحو ممکن آماده کنید.

دستور پخت چند مدل از غذاهای رژیمی و خوراک مرغ و قارچ

گوشت مرغ یک غذای سیر کننده و کم کالری است. البته برای تهیه غذاهای رژیمی باید از سینه مرغ که چربی کمتری دارد استفاده کنید. قارچ نیز از جمله مواد غذایی کم کالری و خوشمزه محسوب می‌شود که در دستور پخت غذاهای خوشمزه رژیمی بیشتر اوقات حضور دارد.
برای تهیه خوراک مرغ و قارچ رژیمی به پیاز، قارچ خرد شده، سینه مرغ خرد شده، روغن زیتون، ادویه جات و نمک نیاز خواهید داشت.
برای پختن خوراک مرغ و قارچ باید ابتدا قارچ‌های خرد شده را بپزید. پس از این که قارچ‌ها آب انداختند، باید پیاز خرد شده را در یک قاشق غذاخوری روغن زیتون سرخ کنید. سپس مرغ‌ها را به آن اضافه کرده و تفت دهید.
در این مرحله باید ادویه جات و قارچ را به غذا اضافه کنید و حرارت زیرا آن را تنظیم نمایید. تا مرغ‌ها به همراه قارچ به طور کامل بپزد و طعم بگیرند.
این خوراک خوشمزه و کم کالری را هم می‌توانید در وعده غذایی ناهار نوش جان نمایید و هم آن را به عنوان یک شام سبک و کم کالری در نظر داشته باشید.


سالاد الویه رژیمی خوشمزه

سالاد الویه یکی از غذاهای محبوب برای همگان است و از بزرگ تا کوچک طعم آن را دوست دارند. این سالاد را می‌توانید به صورت رژیمی نیز تهیه کنید و آن را نوش جان نمایید. برای تهیه این گزینه از غذاهای رژیمی باید سیب زمینی، تخم مرغ، سینه مرغ، ذرت پخته، نخود فرنگی پخته، خیار شور، ماست چکیده، روغن زیتون و نمک را آماده کنید.
طرز تهیه سالاد الویه رژیمی به این صورت است که ابتدا باید مرغ را پخته و ریش ریش کنید. سپس باید سیب زمینی و تخم مرغ را اّبپز کرده و آن‌ها را رنده کنید. پس از آن باید خیارشور را خرد کرده و تمام مواد را در یک ظرف بزرگ با هم مخلوط کنید. پس از آماده شدن سالاد الویه رژیمی باید آن را درون یخچال قرار دهید تا به اصطلاح سالاد جا بیفتد و آماده استفاده باشد.

پنکیک رژیمی با جو دوسر

پنکیک یکی از غذاهای رژیمی است که بیشتر در وعده غذایی صبحانه استفاده می‌شود. این غذا بسیار سیر کننده است و جایگزین مناسبی برای صبحانه‌های پرکالری و چاق کننده محسوب می‌شود.
برای تهیه پنکیک رژیمی باید چند قاشق جو دوسر را میکس کنید، سپس به آن یک تخم مرغ کامل و یک سفیده تخم مرغ اضافه نمایید. در این مرحله باید مقداری عسل یا شیره انگور و موز له شده را به پنکیک اضافه کنید. پس از این که مواد را مخلوط کردید، باید ماهیتابه را داغ کرده و قاشق قاشق پنکیک را درون آن بریزید تا بپزد و آماده استفاده باشد.
هنگام تهیه پنکیک می‌توانید از شیره و عسل استفاده نکنید و موقع سرو پنکیک‌ها این شیرینی‌ها را روی آن‌ها بریزید و نوش جان نمایید. همچنین برای این که پنکیک‌های خوش رنگ‌تری داشته باشید می‌توانید یک قاشق پودر کاکائو درون مواد ریخته و با آن‌ها ترکیب نمایید و سپس پنکیک‌ها را بپزید.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
خواندن 1881 بار