غذای سبک برای شام چی بپزم؟

شام چی بپزم شاید سؤال شما هم در اکثر روزها و شب های زندگی تان باشد؛

اما بهتر است سعی کنید همیشه در پاسخ به این سؤال، یک نکته را در نظر داشته باشید که شام سبک بهتر است تا سلامتی شما را به مرور دچار مشکل نکند. غذای ساده با برنج می تواند در اول شب سرو شود تا وقت کافی برای هضم شدن داشته باشد. اگر شام خود را در میانه یا انتهای شب می خورید باید سعی کنید حتماً در پاسخ به سؤال شام چی بپزم، یک شام سبک و زود هضم را انتخاب کنید که خواب شما دچار اختلال نشود.

با برنج شام چی بپزم؟

حال اگر می خواهید در وعده ی شام خود از غذاهای برنج دار استفاده کنید، بهتر است که سریع تر دست به کار شوید تا وقت کافی برای تهیه، صرف و هضم آن داشته باشید. غذاهای خوشمزه ی ایرانی زیادی وجود دارند که می توانید در وعده ی شام از آن ها بهره ببرید؛ اما سعی کنید برای شام در کنار برنج مواد دیر هضم مانند خورشت های سنگین قورمه سبزی، خورشت قیمه و ... را قرار ندهید. این غذاها هم ساعت ها در دستگاه گوارش شما می مانند و هنگام خواب احساس سنگینی در معده ی خود دارید و نمی توانید راحت بخوابید. پس شام چی بپزم خود را با این گزینه ها جواب ندهید!
برنج های کته ای که مواد خود را با آبکش کردن از دست نداده اند در کنار مواد غذایی زود هضم گزینه ای مناسب برای یک شام سبک در اوایل شب هستند.

شام چی بپزم که زود هضم و سبک باشد؟

اگر از خود می پرسید شام چی بپزم و می خواهید یک غذای زود هضم را پیدا کنید، بهتر است سراغ سبزیجات نروید. سبزیجات و اکثر میوه ها به علت این که دارای فیبر زیادی هستند دیر هضم هستند. این غذاها برای بدن و دستگاه گوارش بسیار مفیدند ولی بهتر است آن ها را در وعده ی شام و شب هنگام کمتر مصرف کنید.
قرار دادن سبزیجات تازه بر سر سفره ی یک ایرانی سنتی دیرینه است که به رنگین شدن سفره نیز کمک می کند؛ اما بهتر است از مصرف زیاد این سبزیجات پرهیز کنید. همچنین سبزیجات سرخ شده نیز برای شام به خصوص در آخر وقت اصلاً مناسب نیستند.
خوراک هایی مانند کدو، بادمجان، گوجه که به خوبی پخته یا کبابی شوند گزینه ای مناسب برای شامی سبک و سالم هستند. مصرف این مواد غذایی برای افرادی که در سنین بالا هستند بیشتر توصیه می شود تا چربی زیادی را به بدن خود وارد نکنند و مشکلاتی مانند چربی و فشار بالای خون را تجربه نکنند.
اگر به سلامت خود اهمیت می دهید غذاهای بسیار ساده و خوشمزه که بدون پخت تهیه می شوند مانند سالادهای رنگین و مختلف برای یک شام ساده و رژیمی مناسب اند و علاوه بر سلامت بدن شما، به سلامت پوست و مویتان نیز کمک می کنند. مصرف نان نیز با غذاهای سبک به سیر ماندن بیشتر شما در طول شب کمک می کند و باعث می شود تا کمتر ریزه خواری کنید.

رای دادن به این مورد
(0 آرا)
خواندن 2054 بار