رژیم غذایی برای لاغری شکم

رژیم غذایی اکثراً به منظور لاغری شکم شروع می شود ولی معمولاً آخرین ناحیه ای که شروع به لاغر شدن می کند، شکم و پهلوها است.

لاغری صورت برای کمتر کسی خوشایند است و در طی لاغری این ناحیه سریعاً شروع به چروک و کم کردن چربی های زیر پوست می کند؛ اما می توان با رژیم لاغری مناسب به کم شدن چربی های شکم کمک کرد به گونه ای که نواحی مانند صورت کمتر تحت تأثیر این رژیم باشند.

انواع رژیم لاغری شکم

اگر در اینترنت جستجویی مختصر بکنید، رژیم های لاغری مختلفی را برای شکم می بینید که گاهی تناقضاتی هم با همدیگر دارند. رژیم های لاغری مناسب باید به گونه ای عمل کنند که از چربی های ذخیره شده به خصوص در ناحیه ی شکم استفاده کنند و سبب کاهش حجم عضلات بدن نشوند. برای این منظور، یک رژیم لاغری مناسب در کنار ورزش هایی که سبب کاهش چربی دور شکم می شود مانند شنا، دراز و نشست، پیاده روی و ... بهره ببرید.
برخی رژیم لاغری با شیر را پیشنهاد می کنند، برخی رژیم میوه را برایتان تجویز می کنند، حتی برخی افراد رژیم چند روزه ی گوشت و تخم مرغ را برایتان در نظر می گیرند؛ اما بهتر است بدانید شاید این رژیم ها کارساز باشد و شما حجم زیادی از چربی های دور شکم خود را از دست دهید ولی ممکن است دچار مشکلات دیگری مانند ریزش مو یا چروک پوست شوید. مواد مغذی مورد نیاز بدن شما بدون شک همگی در یک ماده ی غذایی یافت نمی شوند پس باید به گونه ای رژیم لاغری خود را تنظیم کنید که این مواد را به طور کامل دریافت کنید.

بهترین رژیم لاغری شکم

تعادل در هر کاری رمز موفقیت است! اگر می خواهید در زمانی کوتاه چربی های شکم و پهلوی خود را آب کنید، بهتر است بدانید که از همین اول راه را به خطا می روید. این چربی ها در طول سالیان درازی ایجاد شده اند و حداقل ماه ها زمان نیاز دارید تا تغییری در سایز آن ها ببینید. البته اگر رژیم متعادلی داشته باشید که به بدنتان نیز آسیب وارد نشود.
برای این که چربی کمتری در ناحیه ی شکم جمع شود بهتر است مصرف برنج و نان را کم کنید. استفاده از مواد غذایی مانند تخم جات مختلف گردو، پسته، بادام و ... برای داشتن صورتی پر و زیبا نیز مؤثرند. مصرف آب در طول روز سبب می شود تا چربی های بیشتری از بدن دفع شوند. البته باید دقت داشته باشید که حداقل نیم ساعت قبل و بعد از وعده های غذایی از آشامیدن آب و سایر نوشیدنی های دیگر خودداری کنید.
مصرف نوشابه را از برنامه ی غذایی خود حذف کنید و به جای آن از لبنیات بهره ببرید. رژیم غذایی متعادل داشته باشید و سعی کنید قبل از این که سیر شوید دست از خوردن بکشید.
برای این که رژیم غذایی مناسبی دریافت کنید، بهتر است به متخصص تغذیه مراجعه کنید. یک رژیم غذایی را نمی توان برای همه تجویز کرد و باید پس از بررسی های مختلف بر روی شما رژیم غذایی مناسبی برایتان در نظر گرفته شود.

رای دادن به این مورد
(0 آرا)
خواندن 702 بار