لاغری راحت با رژیم غذایی متناسب

اگر رژیم های غذایی برای لاغری کنترل شده و زیر نظر پزشک نباشد عوارض از جمله ایجاد چین و چروک بر روی پوست، ریزش موی سر، شل شدن پوست و... را به دنبال دارد.

کاهش وزن بهتر است با ورزش کردن و چربی سوزی صورت گیرد و غذاهایی حاوی مواد مغذی برای میزان کالری از دست رفته مصرف شود تا عوارض جدی به بدن وارد نکند و بهتر است زمان این لاغری بیشتر و به طور ماهانه باشد نه به صورت هفتگی و فشرده.

رژیم غذایی باید چگونه باشد؟

شاید تصور کنید که یک رژیم غذایی افراطی بهترین رژیم لاغریست چرا که در طول یک هفته باعث کاهش وزن بسیار زیادی می شود اما اینطور نیست. یک رژیم غذایی متناسب رژیمی است که شما توسط آن در طی مدت زمانی مشخص وزن مشخصی را کم کنید. این کاهش وزن نباید به گونه ای باشد که به عواملی همچون ریزش مو و کمبود مواد مغذی در صورت وجود دامن نزد و در صورت عدم وجود باعث نشود. یک رژیم غذایی دارای ویژگی های متفاوتی هست که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.


رژیم غذایی باید ساده باشد.

به جای اینکه نگران مقدار کالری مصرفی خود باشید بهتر است که اندازه وعده های غذایی خود را مورد بررسی قرار دهید. همچنین بهتر است که انتخاب های سالم و متنوع را در برنامه غذایی خود جای دهید. بدین صورت با تمرکز بر روی غذاهایی که دوست دارید و حتی طبخ آن ها به روش های رژیمی می توانید رژیم غذایی مناسبی را برای خود برنامه ریزی کنید.


رژیم خود را به تدریج شروع کنید.

شک نکنید که شما در روز اول رژیم خود نمی توانید تمامی غذاهای و خوراکی هایی را که در تمام مدت از آنها استفاده می کردید کنار بگذارید. بهتر است که رژیم غذایی خود را به تدریج شروع کنید و همینطور که پیش می رود مواد غیرضروری و مضر را از آن حذف کنید. بدین ترتیب دیگر برای خوردن مجدد آن ها نیز وسوسه نمی شوید. پیشنهاد می شود که در ابتدای رژیم گام های کوچک بردارید، مثل اضافه کردن سالاد سبزی ها به برنامه غذایی و یا استفاده از روغن زیتون به جای کره.


به تغییرات رژیم خود دقت کنید و هر تغییری حتی جزئی را مورد بررسی قرار دهید.

اگر شما میخواهید رژیم غذایی سالم و مغذی ای را داشته باشید باید دقت کنید که به هیچ وجه هیچ غذایی را به جز ضروریات مضر حذف نکنید.


آب و ورزش را فراموش نکنید.

رژیم غذایی سالم شامل نوشیدن روزانه آب است. شما بسته به نیاز های بدنتان باید حداقل روزانه هشت لیوان آب مصرف کنید. به یاد داشته باشید که آب سیستم گوارشی شما را از مواد زاید و سمی پاک می کند. با وجود تمام فواید اما بسیاری از مردم آب زیادی نمی نوشند که این کار در نهایت باعث خستگی، تحلیل رفتن قوای بدنی و سردرد می شود. یک ورزش سبک همچون پیاده روی نیز می تواند بسیار مفید باشد.

رای دادن به این مورد
(0 آرا)
خواندن 886 بار