غذای رژیمی، خوشمزه های کم کالری!

شاید تصور کنید که نخوردن بسیاری از مواد غذای دال بر یک رژیم مناسب و لاغر کننده باشد.

امروزه که اکثر مردم و به ویژه بانوان عزیز تمایل به تناسب اندام بیشتری نسبت به گذشته دارند، یک رژیم غذایی متعادل بسیار می تواند برای شما مفید باشد. غذاهای رژیمی عمدتا به غذاهایی گفته می شود که کالری کمتری نسبت به سایرین دارند. این غذاها معمولا به روش هایی فاقد روغن طبخ می شوند. از غذاهایی که به طور معمول هب غذاهای رژیمی معروف هستند میتوان موارد زیر را نام برد:


بشقاب رژیمی پر از غذای رژیمی

شما میتوانید گوش مرغ و یا گوشت قرمز را با روش هایی آسان طبخ یا کباب کنید. سپس این گوشت را با سبزیجاتی نظیر کلم بروکلی، هویج، عدس، سیب زمینی و ... در یک بشقاب دیزاین کنید و از غذای رژیمی خود لذت ببرید.


مرغ، غذای رژیمی یا نه؟

گوشت مرغ و به ویژه سینه آن از جمله مواد غذایی به شمار می رود که سرشار از پروتئین است. شما میتوانید این غذا را با استفاده از ادویه های مختلف و به طرق مختلف طبخ کنید تا کاملا رژیمی و مناسب باشد. شما برای اینکار میتوانید مرغ را با انواع سبزیجات مانند پیاز و سیب زمینی آب پز کنید و یا حتی می توانید آنها را با موادی نظیر روغن زیتون و پیاز ترکیب کنید و پس از چندین ساعت کباب کنید. نکته ی قابل توجه این است که این غذا ها اغلب فارغ از موادی که شما آن را مورد استفاده قرار می دهید طعم و عطر بی نظیری دارد.

سبزی پلو با قارچ

یکی از انواع غذاهای رژیمی که با برنج درست می شود و در عین اینکه کربوهیدرات ها را دربر میگیرد بسیار سالم و مقوی نیز هست سبزی پلو با قارچ است. این غذا همانطور که از نام آن پیداست با نوعی سبزی پلویی و قارچ تهیه می شود. شما همچنین می توانید از مقداری آبلیمو به عنوان طعم دهنده استفاده کنید. این غذا معمولا به دلیل کربوهیدرات و پروتئینی که دارد یک وعده غذایی کامل محسوب می شود.


انواع خورش ها

شاید تصور کنید که طبخ انواع خورش ها به صورت رژیمی امری غیرممکن است چرا که اغلب مواد آن ها باید با روغن خوب سرخ شوند اما شما با کم کردن مقدار روغن و یا استفاده از روغن هسته انگور و یا روغن کنجد استفاده کنید که در این صورت بسیار کم کالری تر و سالم تر خواهد بود.
شما میتوانید با استفاده از روغن هایی که ذکر شد انواع خورش ها مانند قرمه سبزی، قیمه، خورش بادمجان و کدو و دیگر غذاها را طبخ کنید. دقت داشته باشید که اگر میخواهید از گوشت استفاده کنید بهتر است که چربی آن را جدا کنید. همچنین می توانید با استفاده از گوشت چرخ کرده، بادمجان، سیب زمینی و کدو و گوجه تاس کباب رژیمی درست کنید. این غذا که باب طبع همگان است، هم از لحاظ کالری و هم از لحاظ طعم بی نظیر است.

رای دادن به این مورد
(0 آرا)
خواندن 1402 بار