آشنایی با انواع خورشت از بهترین نمونه های غذای ایرانی

یکی از پایه های ثابت سفره های ایرانی خورشت می باشد. خورشت دارای انواع بسیار مختلفی بوده که هر کدام از آنها دارای مواد اولیه منحصر به فرد و مخصوص به خود می باشد.

بدین ترتیب افرادی که غذای ایرانی را تجربه نموده اند، قطعا انواع خورشت را از نمونه های با کیفیت و کاربردی غذای ایرانی می دانند. خورشت نوعی از غذای ایرانی بوده که اغلب به همراه برنج مصرف می شود و معمولا در طول هفته یک یا چند بار این غذای ایرانی بر روی سفره های خانواده های ایرانی دیده می شود. خورشت را می توان نمونه از غذای ایرانی نامید که برای همه سلیقه ها مناسب می باشد. زیرا طعم و مزه ای که انواع خورشت ایرانی داشته، باعث می شود تا بتوان به راحتی آن را برای افرادی با سلیقه های مختلف پیشنهاد داد. معمولا در کشور های خارجی نیز در رستوران هایی که غذای ایرانی موجود می باشد نیز انواع خورشت ایرانی را می توان پیدا نمود. زیرا خورشت ایرانی از معروف ترین و خوش مزه ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود.


آشنایی با انواع خورشت ایرانی

خورشت قیمه

خورشت قیمه یکی از بهترین نمونه های غذای ایرانی می باشد. در این نوع خورشت معمولا مواد اولیه بسیار متنوعی را می توان استفاده نمود. خورشت قیمه را برخی از افراد به صورت سفت و بدون آب می پسندند و بعضی دیگر آن را کمی آب دارتر تهیه می کنند. نخود لپه، سیب زمینی، گوشت، رب گوجه فرنگی و... از جمله مواد اولیه ای بوده که در خورشت قیمه از آنها استفاده می شود.

خورشت قورمه سبزی

قورمه سبزی را می توان لذیذ ترین غذای ایرانی به عقیده بسیاری از افراد چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور نامید. ترکیب فوق العاده مواد اولیه و طعم و عطر سبزیجات مختلف باعث شده تا خورشت قورمه سبزی محبوبیت خود را طی سال های اخیر حفظ نماید. معمولا برای پخت قورمه سبزی نیاز به گوشت، سبزی خورشتی، لوبیا قرمز، لیمو عمانی، رب انار و... می باشد.

خورشت فسنجان

خورشت فسنجان یک غذای ایرانی بوده که می توان با طعم های مختلفی آن را طبخ نمود. برخی از افراد دوست دارند فسنجان شیرین بوده و برخی دیگر آن را ترش و افرادی نیز آن را با طعمی مابین ترش و شیرین تهیه می نمایند. بدین ترتیب افراد با سلیقه های مختلف می توانند از این غذای ایرانی استفاده نمایند. برای تهیه خورشت فسنجان از مواد اولیه همچون گوشت مرغ، مغز گردو، زعفران، پیاز، نمک و... استفاده می شود. پختن خورشت فسنجان کمی مشکل تر از سایر خورشت ها بوده، از این رو معمولا نیاز است یک شب قبل موادی مانند گردو را بر روی حرارت ملایم قرار داده، این موضوع در جا افتادن هر چه بهتر خورشت فسنجان تاثیر بسزایی دارد.

خورشت بامیه

خورشت بامیه از جمله خوشمزه ترین نمونه های غذای ایرانی به شمار می رود. معمولا در فصل هایی از سال که بامیه برداشت می شود، یکی از پر مصرف ترین خورشت ها در بین ایرانیان، خورشت بامیه می باشد. خورشت بامیه نیاز به مواد اولیه ای همچون گوشت، نخود لپه، بامیه، رب گوجه فرنگی، روغن و... دارد.

رای دادن به این مورد
(0 آرا)
خواندن 2009 بار