غذای ساده برای ناهار بدون گوشت

غذای ساده برای ناهار با مواد غذایی گیاهی با هدف تهیه یک وعده غذایی کامل امکان پذیر است.

گاهی برای درست کردن یک غذای ساده نیازی به استفاده از گوشت نیست. انواع مختلف غذای ساده برای ناهار رژیم های غذایی مناسبی برای افرادی است که دارای اضافه وزن می باشند. انواع غذای ساده برای ناهار بدون گوشت برای سلامتی بدن بسیار مفید است و با استفاده از انواع حبوبات، سیب زمینی، تخم مرغ و سبزیجات می توانید غذاهای خوش عطر و خوش طعمی را برای ناهار تدارک ببینید.
غذاهای ساده تنوع خوبی دارند و با داشتن ارزش غذایی می توانند یک وعده غذایی مناسب باشند. رژیم غذایی صحیح بدون گوشت یک انتخاب خوب برای یک وعده کامل غذایی می باشد. در واقع با استفاده از ترکیباتی که طعمی متناسب با طعم برنج دارند پخت غذا ساده تر و در نهایت غذا خوشمزه تر خواهد شد. در مورد استفاده از گوشت پیشنهاد می شود که حد اعتدال رعایت شود و زیاده روی در خوردن گوشت موجب بروز بیماری های گوناگون خواهد شد. لذا می توان موادی را جایگزین گوشت کرد که علاوه بر داشتن ترکیبات مناسب از نظر تغذیه ای، طعم خوبی نیز داشته باشند. برای افرادی که چربی خون و یا فشار خون بالا آنها را آزار می دهد غذاهایی سرشار از پروتئین و مواد غذایی مطلوب برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن در هر وعده غذایی به سادگی قابل تهیه هستند.
مهم ترین فواید غذای ساده بدون گوشت شامل کاهش علائم پسوریازیس مانند قرمزی، خارش و خشکی پوست می شود، خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد، مانع از پیشرفت آب مروارید می شود، از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند، موجب پایین نگه داشتن کلسترول می شود، مانع از پیشرفت چاقی در افراد می گردد و در برابر سرطان از آنها محافظت می کند.
خوراک عدس و قارچ یکی از انواع غذای ساده و خوشمزه می باشد که از ترکیب عدس، پیاز، سیر، رب گوجه فرنگی و سس سویا تهیه می گردد. این غذا سرشار از پروتئین و فیبر می باشد و برای سلامتی بدن بسیار مفید است. یکی دیگر از غذاهای رژیمی و یا غذای ساده، قارچ بیکن می باشد. این غذا از ترکیب قارچ، گوجه فرنگی، نان تست و کاهوی ترد تهیه می شود و بسیار لذیذ است.


انواع غذای ساده برای ناهار بدون گوشت

غذاهای دریایی گیاهی نیز انتخابی مناسب جهت پخت غذای ساده برای ناهار می باشند. طعم های مختلف لیمو، کرفس، فلفل سیاه، پاپریکا در اینجا وجود دارد اما اثری از ماهی در این غذاها دیده نمی شود. از نخود به عنوان جایگزین مناسب ماهی استفاده می شود و طعمی بی نظیر را در غذا ایجاد می کند. ترکیب سالاد تن ماهی همراه با تخمه آفتاب گردان ترکیبی متفاوت و مناسب برای ناهار می باشد. این غذای ساده بدون گوشت در ردیف سالادهای گیاهی و خوش طعم قرار می گیرد و یک غذای ساده و خوشمزه است. مواد اولیه برای تهیه این غذا شامل تن ماهی، سس مایونز، سبزیجات تازه، دانه های آفتابگردان خیس شده، کرفس و موسیر می باشد. این غذا دارای طعم بسیار متفاوت و بسیار لذیذ است.
بسیاری از غذاهای ساده بدون گوشت با استفاده از حبوبات پخته می شوند. حبوبات دارای مزایای بسیاری می باشند که از مهم ترین آنها می توان به کمک به سلامت قلب، بهبود هضم، ثابت نگه داشتن سطح قند خون و کمک به کاهش وزن بهتر در افرادی که دارای اضافه وزن می باشند اشاره کرد. هر یک از انواع حبوبات تامین کننده بخشی از ویتامین های بدن می باشند به طور مثال مصرف لوبیا قرمز سرشار از پروتئین می باشد و برای تهیه و پخت یک غذای ساده و خوشمزه بسیار مفید است و جایگزین خوبی برای گوشت می باشد.
مصرف لوبیا سفید در تهیه غذای ساده به دلیل داشتن پتاسیم و سدیم زیادی که در آن وجود دارد موجب تنظیم کردن فشار خون و ضربان قلب می گردد. تخم مرغ آب پز، یک غذای ساده برای ناهار و یا وعده های غذایی دیگر می باشد. تخم مرغ سرشار از پروتئین است و برای بدن بسیار مفید می باشد. سفیده تخم مرغ علاوه بر پروتئین حاوی ویتامین A نیز می باشد.

رای دادن به این مورد
(2 آرا)
خواندن 4711 بار