برای مهمانی شام چی بپزم؟

شام چی بپزم در مواقعی که مهمان دارید بسیار بغرنج تر می شود.

البته اگر از قبل تدارک دیده باشید و وقت کافی برای خرید و تهیه ی غذا را داشته باشید، موارد متعددی پیش روی شما است. اما در برخی مواقع ممکن است مهمان سرزده ای داشته باشید یا مواد اولیه ی کمتری در منزل برای پذیرایی و غذا برای شام مهمانی داشته باشید. در این مواقع باید از مواد و زمان خود نهایت استفاده را بکنید تا یک مهمانی درخور ترتیب دهید و به سوال شام چی بپزم به بهترین نحو جواب دهید.


شام چی بپزم برای مهمان سرزده

معمولا ما ایرانی ها برای مهمانی رفتن برنامه ریزی می کنیم و به میزبان خبر می دهیم. . اما حتما برای شما هم پیش آمده که گاهی اوقات به دلایل مختلف مهمانی سرزده به منزل تان می آید و نمی دانید برای تهیه ی غذا برای شام مهمانی چه کار کنید. برخی مواقع نیز خودمان دوست و آشنایان مان را با خود به خانه می آوریم و برای شام مجبوریم سریع تر عمل کنیم. در این مواقع سوال شام چی بپزم در اکثر موارد در ذهنمان می پیچد.
وقتی که زمان کمی دارید، باید مواد غذایی که سریع تر پخته می شوند را در نظر داشته باشید. اگر می خواهید با مرغ یا گوشت غذایی تهیه کنید یا مجبور هستید از لوازمی مانند زودپز استفاده کنید یا باید از گوشت های چرخ شده بهره ببرید که زمان پخت بسیار کمتری نیاز دارند.
شما می توانید خمیر غذاهایی مانند کوکو، کتلت، همبرگر خانگی و مواردی از این قبیل را در زمان هایی که وقت کافی دارید به مقدار زیاد مهیا کرده و در فریزر نگه دارید تا آماده برای تهیه ی غذا برای شام مهمانی باشید. از این رو در این مواقع استرس کمتری دارید و می توانید بسیار سریع تر و ریلکس تر عمل کنید. 

برای مهمانی مفصل شام چی بپزم؟

برخی مواقع زمان و مواد اولیه برای شما مسئله نیست و می خواهید از مهمانان خود به بهترین نحو پذیرایی کنید. از این رو کیفیت غذا و مفصل بودن آن برایتان اهمیت پیدا می کند. در این مواقع شام چی بپزم ممکن است با جواب های حساس تری روبرو شود که حتی شما را به یک خرید زیاد دعوت کند.
هر چند که وعده ی شام باید سبک باشد اما در اکثر مواقع مجبور هستید از مواد غذایی متعددی در این وعده استفاده کنید. به عنوان مثال پلو و چلوهای مختلف را در کنار خورشت ها و کباب های متنوع بر سر سفره ی خود می گذارید و غذا برای شام مهمانی خود را به بهترین شکل ممکن سرو می کنید. در این مواقع برای جواب به سوال شام چی بپزم کمتر سراغ مواد غذایی ساده می روید و به قول معروف از جمله ی یک شب که هزار شب نمی شود استفاده می کنید.
اگر می خواهید پذیرایی شام شما نشان احترام به مهمانانتان باشد، بهتر است غذاهای متعدد مانند غذای پلویی، غذای نونی و حتی اگر در بین مهمانانتان کسانی حضور دارند که رژیم غذایی دارند، غذاهای رژیمی را هم تدارک ببینید تا غذا برای شام مهمانی شما مناسب میل و سلیقه همه افراد باشد. در این مواقع شام چی بپزم موارد متعددی جواب برای شما در پیش دارد.
معمولا زمانی که می خواهید یک نوع غذا برای جواب شام چی بپزم انتخاب کنید، باید دقت بیشتری داشته باشید.

رای دادن به این مورد
(2 آرا)
خواندن 2993 بار