چه غذاهایی باید در برنامه رژیم غذایی گنجانده شود؟

برنامه رژیم غذایی باید به نحوی تنظیم شده باشد که فرد در طول مدت زمانی که رژیم دارد دچار افت فشار یا کمبود ویتامین نشود.

رژیم غذایی لاغری باید به نحوی تنظیم شده باشد که فرد در طول مدت زمانی که رژیم دارد دچار افت فشار یا کمبود ویتامین نشود. افرادی که دارای اضافه وزن زیاد هستند باید رژیم غذایی را برای طولانی مدت رعایت کنند. در صورتی که مواد غذایی غنی از ویتامین و مواد معدنی در برنامه رژیم آن‌ها گنجانده نشده باشد، ممکن است پس از کاهش چند کیلو با مشکل استپ وزنی مواجه شوند یا این که به دلیل کمبود ویتامین به ریزه خواری برای جبران ضعفی که دارند روی بیاورند.
در اینجا به مواد غذایی که حتماً باید در رژیم غذایی لاغری گنجانده شود اشاره شده است. اگر می‌خواهید کاهش وزنتان همیشگی باشد و وزنی که از دست داده‌اید سریع باز نگردد، با ما همراه شده و این مواد غذایی را بشناسید.


برنامه رژیم غذایی مناسب و استفاده از میوه‌ها و سبزیجات

برخی از افراد به دلیل این که میوه‌های دارای قند هستند آن‌ها را به طور کامل از برنامه رژیم غذایی حذف می‌کنند. درست است که زیاده روی در مصرف میوه‌ها سبب افزایش وزن می‌شود، اما باید این حقیقت را پذیرفت که میوه‌ها دارای مقدار زیادی ویتامین می¬باشند و این ویتامین‌ها برای فردی که می‌خواهند کاهش وزن داشته باشند ضروری هستند.
برای دریافت ویتامین‌های ضروری بدن باید روزانه یک تا دو واحد میوه را حتماً مصرف کنید. برای این که بتوانید به رژیم غذایی پایبند بمانید و وزنتان به خوبی کاهش پیدا کند، به شما پیشنهاد می‌کنیم میوه‌هایی را انتخاب کنید که کم کالری و کم شیرین‌تر هستند.
توت فرنگی، سیب یا نارنگی از جمله میوه‌هایی هستند که با خیال آسوده می‌توانید آن‌ها را در طول رژیم غذایی مصرف کنید.


برنامه رژیم غذایی و مصرف مغزها

برخی از پزشکان تغذیه معتقد هستند که مغزهایی مانند پسته، گردو و بادام بسیار چرب هستند. به همین دلیل آن‌ها را به طور کامل از برنامه رژیم غذایی لاغری حذف می‌کنند و به فردی که رژیم را دریافت کرده نیز توصیه می‌کنند حتی پس از رسیدن به تناسب اندام از خوردن مغزها اجتناب کند.
این در حالی است که مغزها منبع غنی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر و... هستند. مصرف مغزها در کاهش خطر ابتلا به آلزایمر در سن بالا مؤثر است. مغزی جات دارای چربی مفید برای بدن هستند و مصرف به اندازه آن‌ها هیچ تأثیری روی افزایش وزن نخواهد داشت.
اگر می‌خواهید از برنامه رژیم غذایی با علاقه استفاده کنید و رژیمی که دریافت کرده‌اید را نیمه کاره رها نکنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم روزی چند بادام، چند پسته یا یک تا دو عدد گردو بخورید.


برنامه رژیم غذایی و مصرف کربوهیدرات‌ها

اگر برنامه رژیم غذایی لاغری که دریافت کرده‌اید به طور کامل فاقد هر گونه کربوهیدراتی است، آن را به طور کامل کنار بگذارید. درست است که منابع غذایی حاوی کربوهیدرات مانند نان و برنج در افزایش وزن و تجمیع چربی در بدن تأثیر زیادی دارد، اما این دلیل نمی‌شود که به طور کامل مصرف کربوهیدرات‌ها را قطع کنید.
کربوهیدرات‌ها برای تأمین انرژی روزانه بدن ضروری هستند. کربوهیدرات روی عملکرد مغز مؤثر است و در بهبود خلق و خو اثر زیادی دارد. برای این که در طول رژیم غذایی کربوهیدرات‌های مصرفی به چربی تبدیل نشوند، به شما توصیه می‌کنیم به جای کربوهیدرات‌های ساده، کربوهیدرات‌های پیچیده را مصرف کنید. از جمله کربوهیدرات‌های پیچیده می‌توان به نان‌های حاوی سبوس و جو دوسر اشاره کرد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
خواندن 1060 بار