اویلا موفق به دریافت نشان ایمنی و سلامت برای تولید «روغن آفتابگردان غنی شده با ویتامین دی» گردید

برند اویلا، برای اولین بار در صنعت روغن و همزمان با روز جهانی غذا موفق به دریافت نشان ایمنی و سلامت برای تولید «روغن آفتابگردان غنی شده با ویتامین دی» گردید.

مراسم روز جهانی غذا با حضور وزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ریاست سازمان دارو و جمع کثیری از فعالان صنعت غذا و سلامت در مرکز همایش های رازی برگزار شد.

در این مراسم سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر اصغری رئیس سازمان غذا و دارو و دکتر مفید به ایراد سخنرانی پرداختند.

دکتر قاضی زاده هاشمی بیان داشت: وزارت بهداشت و ارگان های دولتی بایستی همکاری با شرکت هایی که در زمینه تولید محصولات سلامت محور فعالیت دارند را در اولویت کار خود قرار داده و با توجه به ظرفیت موجود حداکثر حمایت را از تولیدات داخلی در این راستای داشته باشند.

دکتر مفید نیز ضمن تقدیر از کلیه شرکت هایی که در راه ارتقاء سلامت و رفع مشکلات سو تغذیه جامعه گام برمی دارند اشاره کرد: امروزه در بحث سو تغذیه حدود ۷۰ درصد ایرانیان دارای کمبود ویتامین دی و ۵۰ درصد نیز دچار فقر آهن هستند. لذا غنی سازی محصولات غذایی با ریز مغذی ها در وضعیت فعلی کشور از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است.

در این مراسم که با شعار تغییر و اصلاح الگوی تغدیه جهت حفظ و ارتقا سلامت برگزار شد شرکت صنعت غذایی کوروش در میان ۵ شرکت منتخب قرار گرفت و برای تولید محصول “روغن آفتابگردان غنی شده با ویتامین دی” نشان ایمنی و سلامت دریافت کرد.

نشان ایمنی و سلامت، نشانی است که سالانه از سوی سازمان غذا و دارو به فرآورده غذایی اعطاء می شود که از لحاظ تامین غذای ایمن و سالم در تمام مراحل زنجیره غذایی از مواد اولیه سالم و در شرایط خوب بهداشتی تولید شده و در ضمن دارای خصوصیاتی است که به ارتقاء ایمنی و سلامت مصرف کننده کمک می نماید.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
خواندن 675 بار