مسمای افغانی(شام چی بپزم)

اگر مهمان دارید و می خواهید غذاهای متنوعی برای مهمانانتان تهیه کنید و ذهنتان درگیر این است که شام چی بپزم می توانید مسمای افغانی را که با بادمجان تهیه می شود را جز یکی از غذاهایتان قرار دهید. داشتن غذاهای متنوع بر سر سفره مهمانی یک مزیت است چون هر فرد ذائقه متفاوت دارد و هر یک از مهمانان می توانند بر اساس میل و سلیقه خود غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنند. مسمای افغانی را می توانید به عنوان غذا برای شام مهمانی خود تهیه کنید و در کنار غذاهای دیگر قرار دهید. حتی می توانید زمانی که مهمان سرزده دارید آن را بپزید. بادمجان یک غذایی است که اکثر افراد به آن علاقه دارند پس نگران نباشید. مهمانانتان تما به آن علاقه مند می شوند.

2 ساعت 8-10 نفر متوسط

مواد لازم

  1. راسته گوسفندی: 1 کیلو
  2. پیاز: 1 کیلو
  3. بادمجان قلمی: 8-10 عدد متوسط
  4. تره: 250 گرم
  5. پیازچه: 250 گرم
  6. آرد: 4-3 قاشق غذاخوری
  7. چوب دارچین: 2 تا 3 قلم
  8. هل: 3 الی 4 دانه
  9. میخک: 3-2 دانه
  10. کره: 300 گرم
  11. روغن سرخ کردنی: 3 قاشق غذاخوری
  12. نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. بادمجان ها را شسته یک شکاف طولی بدهید، نمک پاشیده و کمی آب اضافه کنید، 30 دقیقه به بادمجان ها استراحت دهید تا تلخی آن ها گرفته شود.
  2. راسته گوسفندی را به صورت تکه‌های بزرگ خرد کرده، در روغن تفت ‌دهید تا تغییر رنگ دهد، درب تابه را گذاشته و با شعله بسیار کم زمان دهید تا گوشت مغز پخت شود.
  3. در تابه ای دیگر نیمی از کره را آب کرده، پیاز ساطوری شده و آرد را اضافه کنید، 2 تا 3 دقیقه تفت دهید، سپس هل، دارچین و میخک را اضافه کرده و هم بزنید.
  4. مخلوط پیاز را به گوشت اضافه کرده و کمی آب نیز اضافه کنید، گوشت را به مدت 5/1-1 ساعت بپزید.
  5. در این فاصله بادمجان ها را در تابه ای دیگر سرخ کنید، تره و پیازچه را با مابقی کره 3 تا 2 دقیقه تفت دهید.
  6. در ظرف مورد نظر گوشت را در کنار بادمجان و سبزیجات سرخ شده سرو کنید.
رای دادن به این مورد
(3 آرا)
خواندن 2153 بار