غذای ساده برای مهمانی

ترکیبات اولیه یک غذای ساده برای مهمانی برای افرادی که از مهمانی دادن و مهمانی رفتن لذت می‌برند حایز اهمیت است.

با آگاهی درباره ترکیباتی که این غذاها دارند، هرگز نگران این نخواهید بود که اگر مهمان سرزده برای شما برسد یا زمان کافی برای پخت غذا نداشته باشید باید چه فکری کنید.
برای تهیه چند مدل غذای جدید و ساده ابتدا باید این موضوع را مشخص کنید که غذایی که می‌خواهید تهیه کنید دارای گوشت و مرغ است یا این که می‌خواهید یک غذای حاضری بدون گوشت را که سریع آماده می‌شود تهیه کنید. سپس باید مواد اولیه غذا را آماده کرده و مطابق دستورالعملی که برای پخت یک غذای ساده وجود دارد آن را تهیه کنید.
در اینجا چند مدل غذا که ترکیباتی ساده دارند و برای یک شام سبک مناسب هستند آورده شده است. این غذاها را می‌توانید به سرعت آماده کنید و یک میز پذیرایی رنگین برای مهمان‌ها یا اعضای خانواده تدارک ببینید.

غذای ساده با سیب زمینی و گوجه برای مهمان‌های خودمانی

اگر خانواده یا دوستان صمیمی خود را به منزلتان دعوت کرده‌اید و می‌خواهید یک شام سبک آماده کنید و کنار هم نوش جان نمایید، غذای ساده با سیب زمینی و گوجه یک گزینه مناسب خواهد بود. این غذا ترکیبات اولیه سالمی دارد و زود هضم است.
برای تهیه این غذا باید سیب زمینی را پوست کرده و خرد کنید و گوجه‌ها را هم به شکل دایره‌ای خرد کنید. سپس پیاز را خلالی خرد کرده و سرخ کنید. در این مرحله سیب زمینی‌ها را به همراه پیاز تفت دهید تا سرخ شوند. سپس زردچوبه و نمک و فلفل و رب را به غذا اضافه کنید و گوجه‌ها را روی غذا بچینید و درب ظرف را بگذارید.
نیازی نیست به غذا آب اضافه کنید، اجازه بدهید سیب زمینی‌ها در آب گوجه‌ها بپزد و سپس آن را سرو کنید. این غذا طعمی خاطره انگیز دارد و مهمان‌ها را به یاد دوران کودکی آن‌ها و غذایی که بر سر سفره مادربزرگ‌ها می‌خورده‌اند می‌اندازد.

فلافل، یک غذای ساده و پرطرفدار

یکی دیگر از غذاهای ساده که با کمترین مواد اولیه می‌توانید برای پذیرایی از مهمان‌ها آماده کنید، فلافل است. مواد اولیه فلافل را پیاز، نخود، ادویه جات و تخم مرغ تشکیل می‌دهند. برای تهیه فلافل نخودها را پخته و میکس کنید و سپس آن‌ها را با ادویه جات، پیاز رنده شده و یک عدد تخم مرغ ترکیب نمایید.
در این مرحله باید یک ظرف گود بردارید و روغن درون آن بریزید. پس از این که روغن گرم شده، باید دانه‌های فلافل را شکل دهید و درون روغن داغ بیندازید تا بپزد.
برای تهیه فلافل هم می‌توانید از نخود پخته استفاده کنید و هم از نخود نیم پز. استفاده از نخود نیم پز فلافل را پوک‌تر می‌کند و سبب می‌شود که فلافل ها هنگام سرخ شدن روغن کمتری جذب کنند.
در شهرهای جنوبی علاوه بر مواد اولیه‌ای که ذکر شد از ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه و زیره نیز برای تهیه فلافل استفاده می‌کنند. فلافل هایی که در شهرهای جنوبی تهیه می‌شوند عطری فراموش نشدنی دارند. اگر می‌خواهید با این روش فلافل را آماده کنید، کافی است ابتدا ادویه‌های لازم را برای آن تهیه نمایید.

رای دادن به این مورد
(0 آرا)
خواندن 1128 بار