آشنایی با نمونه های مختلف غذای ایرانی

غذای ایرانی یکی از محبوب ترین نمونه از غذاهای موجود در دنیا می باشد. معمولا انواع غذاهای ایرانی را می توان جزء غذاهای خوشمزه و خوش عطر و بو در دنیا نامید.

غذای ایرانی دارای تنوع بسیار زیادی از نظر نوع پخت و نوع مصرف می باشد. بدین ترتیب معمولا برای هر نوع سلیقه و ذائقه ای می توان از بین غذاهای ایرانی، غذای مناسبی را پیدا نمود. بدین ترتیب استفاده از انواع غذای ایرانی در داخل کشور و حتی خارج از کشور ایران بسیار زیاد می باشد. برای مثال در مناطقی مانند تورنتو، لس آنجلس، سان فرانسیسکو، لندن و... انواع مختلفی از غذای ایرانی مورد استفاده قرار می گیرند. بدین ترتیب می توان گفت از جمله پر طرفدار ترین نمونه از غذاها در دنیا، غذاهای ایرانی می باشند. استفاده از طعم دهنده هایی مانند انواع ادویه جات در غذاهای ایرانی باعث شده تا عطر و بوی غذاهای ایرانی بسیار خاص بوده و این موضوع باعث شده تا هر فردی با هر ذائقه ای بتواند ارتباط مناسبی با انواع غذای ایرانی برقرار نماید. تنوع بسیار زیاد در غذاهای ایرانی نیز یکی از ویژگی هایی به شمار می رود که می تواند در جلب توجه افراد مختلف تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.


آشنایی با انواع غذای ایرانی

برنج

برنج یکی از پایه های ثابت غذاهای ایرانی به شمار می رود. معمولا به همراه انواع غذاهای ایرانی برنج مورد استفاده قرار می گیرد. برنج را می توان به صورت آبکش شده و یا آبکش نشده طبخ نمود. معمولا در صورتی که برنج آبکش نشود، خواص آن از بین نرفته و مزایای بیشتری خواهد داشت. برنج می تواند سفید و یا با استفاده از سبزیجات معطر مانند شیوید به صورت سبزی پلو پخته شود. معمولا به برنج هایی که آبکش نمی شوند، کته یا دمی نیز گفته می شود. لایه نسبتا نازکی از برنج که ته قابلمه قرار داشته، بر اثر حرارت به هم چسبیده و به نام ته دیگ شناخته می شود. در برخی از موارد می توان از سیب زمینی در کف قابلمه استفاده نموده و سیب زمینی برشته شده و تبدیل به ته دیگ می شود.

کباب

کباب یکی از بهترین و پر طرفدار ترین نمونه از غذاهای ایرانی به شمار می رود. کباب یک غذای ایرانی محبوب در داخل و خارج از کشور می باشد. معمولا بسیاری از گردشگران خارجی کباب ایرانی را به عنوان بهترین غذای ایرانی می شناسند. کباب دارای انواع بسیار مختلفی منی باشد. از جمله نمونه های معروف و محبوب کباب ایرانی می توان به کباب کوبیده، جوجه کباب، چنجه، کباب برگ، شیشلیک، کباب باختری و کباب تابه ای اشاره نمود. انواع مختلف کباب را می توان بر روی کباب پز های مخصوص گازی و یا بر روی حرارت ناشی از زغال طبخ نمود. کباب تهیه شده بر روی زغال معمولا عطر و طعم بسیار بهتری نسبت به کباب های تهیه شده بر روی کباب پز های گازی دارد. کباب به همراه برنج در میهمانی ها و مراسم های مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد. زیرا معمولا کباب را می توان یک غذای مجلسی و محبوب دانست.

خورشت

خورشت یکی از نمونه های غذای ایرانی به شمار می رود که تنوع آن بسیار زیاد می باشد. انواع خورشت را می توان به همراه برنج مورد استفاده قرار داد. برای پخت خورشت باید وقت نسبتا زیادی صرف نمود. زیرا در انواع خورشت مواد اولیه بسیار متنوعی به کار می رود. این موضوع باعث می شود تا ابتدا موادی که نیاز به حرارت بیشتری برای پخت داشته را در ابتدا و سپس مواد غذایی که سریع تر پخته می شوند را به خورشت اضافه می کنند. از معروف ترین خورشت ها می توان به قیمه، قورمه سبزی، فسنجان و... اشاره نمود.

رای دادن به این مورد
(0 آرا)
خواندن 962 بار