انواع غذای رژیمی

یکی از مشکلاتی که به واسطه حضور فست فودها و مواد غذایی چرب و شیرین حضورش در جامعه پررنگ‌تر از گذشته شده است، بیماری چاقی است.

افرادی که با این مشکل مواجه هستند انواع رژیم غذایی را برای کاهش وزن خود امتحان می‌کنند.
لاغری سریع به واسطه حذف برخی از مواد غذایی از برنامه روزانه شاید امکان پذیر باشد، اما این کاهش وزن ماندگار نیست. افرادی که رژیم‌های غذایی کم کالری و خاص، رژیم لاغری سریع و... مانند رژیم کانادایی را امتحان می‌کنند، به هیچ عنوان متوجه این موضوع نیستند که با انتخاب این روش تغذیه‌ای چه صدمه‌ای به خودشان وارد می‌کنند.
همان طور که چاقی سریع رخ نمی‌دهد و چربی‌ها یک شبه وارد بدن انسان نمی‌شوند، لاغری نیز مستلزم صرف زمان است. با داشتن یک برنامه غذایی سالم و استفاده از مواد غذایی مفید می‌توانید به خوبی وزن کم کنید و همیشه اندام مناسب داشته باشید.
در اینجا برخی از غذاهای مناسب که برای افرادی که رژیم غذایی به سر می‌برند مفید هستند معرفی شده‌اند.

ماهی و سبزیجات، یک خوراک مناسب برای رژیم غذایی

با وجود این که غذاهای دریایی در رده غذاهای سرشار از ویتامین و مواد معدنی قرار دارند، اما بسیاری از افراد نسبت به این غذاها کم لطفی کرده و آن‌ها را از هرم غذایی‌شان حذف می‌کنند. ماهی یکی از غذاهای دریایی خوشمزه است که در نمونه‌های مختلف در بازار ارائه شده است. برای خوردن ماهی نیازی نیست که حتماً برنج با آن سرو کنید. ماهی را می‌توانید به صورت رژیمی تهیه کرده و در کنار سبزیجات مفید نوش جان کنید.
در رژیم غذایی دستور پخت ماهی متفاوت است. برای آماده کردن ماهی رژیمی باید ابتدا ماهی را با ادویه و فلفل و نمک طعم دار نمایید. سپس باید تابه را روی حرارت بگذارید تا داغ شود و ماهی را درون آن قرار دهید. حال باید حرارت را کم کنید تا ماهی بدون قطره‌ای روغن و تنها در روغن خودش بپزد و برشته شود.
طعم ماهی گریل شده بی‌نظیر است. این غذا را می‌توانید در کنار سبزیجات بخارپز مانند کلم، بروکلی، هویج و... نوش جان کنید.
ماهی بسیار سیر کننده است و نیازی نسبت که به همراه این غذا هیچ گونه نان یا برنجی مصرف کنید.

اسپاگتی رژیمی

به عنوان یک غذای مناسب در رژیم غذایی می‌توانید اسپاگتی را انتخاب کنید. اسپاگتی یکی از غذاهای محبوب است که طرز تهیه آن در چاق کننده بودن این غذا تاثیر بسیار زیادی دارد. برای این که اسپاگتی ورژن رژیمی را آماده کنید به پیاز، هویج، قارچ، نخود فرنگی پخته، ذرت پخته، رب، روغن زیتون و ادویه و نمک نیاز دارید.
برای تهیه این غذا باید ابتدا باید پیاز را خرد کرده و در روغن تفت دهید. سپس باید بقیه سبزیجات را خرد کرده و به آن اضافه کنید و در ماهیتابه را بگذارید تا پخته شوند. در این مرحله باید رب و ادویه را به غذا اضافه کنید و مقداری سبزیجات را تفت دهید.
سپس باید اسپاگتی¬ها را درون آب در حال جوشیدن بریزید و پس از این که نرم شدند آن‌ها را آبکش کرده و به همراه سبزیجات تازه سرو کرده و نوش جان نمایید.

رای دادن به این مورد
(0 آرا)
خواندن 1277 بار