کباب تابه ای زعفرانی

- - آسان

مواد لازم

  1. گوشت چرخ کرده: 400 گرم
  2. پیاز: ۱ عدد
  3. گوجه فرنگی: 2عدد
  4. هل ساييده شده: ۳ عدد
  5. سماق:۱ قاشق غذاخوری
  6. پودر گلپر:یک دوم قاشق مرباخوری
  7. زعفران: به مقدار لازم
  8. نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. ابتدا پیاز را داخل یک کاسه رنده کرده و آب آن را کاملا بگیرید. سپس گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل و پودر گلپر رو هم اضافه می کنید. دقت کنید که اضافه کردن گلپر می‌تواند کاملا سلیقه ای باشد. اما پیشنهاد می دهیم که حتما از آن استفاده کنید چون طعم کباب تابه ای لذیذ‌تر می شود.
  2. همه مواد را خوب با هم ورز دهید. حالا مخلوط گوشت و پیاز را داخل تابه‌ای که کف آن را کمی چرب کردید کاملا پخش کنید. چهار طرف تابه تکه های کوچک کره قرار دهید. سپس تابه را روی حرارت گاز گذاشته، شعله را ملایم کرده و در آن را ببندید تا گوشت کم‌کم بپزد.
  3. بعد از تقریبا ۱۰ دقیقه، گوشت تغییر رنگ داده و همزمان که آب می اندازد، کوچکتر می شود.
  4. گوشت را به چهار تکه مساوی تقسیم کرده، مقداری سماق روی تمام سطح آن بپاشید و کمی زعفران دم کرده هم روی گوشت بریزید.
  5. ابتدا با نوك انگشتان دست آرد و مواد را مخلوط مي‌كنيم تا جذب يكديگر شود و خمير به دست نچسبد. 15 دقيقه به خمير استراحت مي‌دهيم و بعد آن را روي سطحي صاف با وردنه باز كرده و با قالب‌هاي ريز، قالب مي‌زنيم و در سيني گالوانيزه مخصوص فر چيده و درگوجه ها را از وسط ببرید و دورتادور تابه بچینید. بعد از ۱۰ دقیقه تکه های کباب رو پشت و رو کنید و به طرف دیگر آن هم سماق بزنید.
  6. بعد از اضافه کردن سماق، حدود ۱۰ دقیقه به کباب فرصت دهید تا خوب بپزد و گوجه ها نرم شده و مزه ها به خورد هم روند.

نکته

دقت کنید که در تمام طول مدت پخت در تابه را بگذارید تا کباب سفت نشود. کباب تابه ای آماده است. در ظرفی مناسب سرو کرده و با برنج کته یا نان میل کنید.

رای دادن به این مورد
(0 آرا)
خواندن 1040 بار