غذاهای خوشمزه

آیا یک غذای ساده هم می‌تواند خوشمزه باشد یا این که تنها غذاهایی خوشمزه هستند که با مواد اولیه خاص و طبق دستورالعمل‌های ویژه آماده شده باشند؟

این سؤال را هم تازه عروس‌ها مطرح می‌کنند و هم افرادی که سال‌ها است دستی در هنر آشپزی دارند با این پرسش‌ها در ذهنشان مواجه هستند.
یک غذای ساده هم می‌تواند با وجود این که آسان است بسیار خوشمزه باشد و با غذاهای خوشمزه خاص و گران قیمت حتی رقابت کند. آشپزی ساده است به شرطی که با روش خلق طعم و مزه‌های جدید آشنا باشید و یک غذای آسان را بتوانید به گونه‌ای متفاوت با دیگر افراد آماده کنید.
در اینجا برخی از غذاها و روش‌هایی که برای خوشمزه‌تر شدن آن‌ها باید مورد توجه قرار دهید ارائه شده است. با ما همراه شده و با چگونگی پخت خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا، بیشتر آشنا شوید.


میرزا قاسمی یک غذای ساده و خوشمزه

میرزا قاسمی یکی از غذاهای شمالی است که دستور پخت آن خاص است. برای تهیه این غذای ساده باید قلق‌های آن را بلد باشید تا بتوانید یک میرزا قاسمی خوشمزه را به صورت رژیمی آماده کنید. برای تهیه میرزا قاسمی هم می‌توانید بادمجان‌ها را سرخ کنید و هم کبابی. کبابی کردن بادمجان‌ها طعم غذا را خوشمزه می‌کند و میرزا قاسمی روغن کمتری را برای پخت نیاز خواهد داشت.
برای خوشمزه‌تر شدن میرزا قاسمی می‌توانید گوجه‌ها را نیز به صورت کبابی آماده کنید. سپس مواد را با هم مخلوط کرده و خوب بکوبید و چند حبه سیر تازه به غذا اضافه کنید. طعم میرزا قاسمی با این دستورالعمل منحصر به فرد خواهد شد و حتی افرادی که علاقه‌ای به بادمجان ندارند نیز نمی‌توانند از خوردن این غذای خاص صرف نظر کنند.


کوکو سبزی یک غذای ساده و متفاوت

کوکو سبزی یک غذا یا پیش غذای ساده است که برای تهیه آن به مواد اولیه مختصری نیاز دارید. این غذا را تنها با سبزی کوکو و تخم مرغ می‌توانید آماده کنید. راز خوشمزه شدن کوکو سبزی در این است که چند حبه سیر تازه را رنده کرده و به مواد کوکو اضافه کنید. همچنین در صورتی که ذائقه افراد خانواده با زرشک و طعم ترش آن سازگار است می‌توانید مقداری گردوی خرد شده و زرشک تازه نیز به مواد کوکو اضافه کنید.


کباب تابه‌ای یک غذای ساده با گوشت طعم دار

یکی دیگر از غذاهای ساده که هر بانوی خانه داری می‌تواند آن را آماده کند، کباب تابه است. عده‌ای تصور می‌کنند که همین که گوشت را ورز دهند و درون تابه روغن دار سرخ کنند می‌توانند یک کباب تابه‌ای خوشمزه را آماده نمایند. در حالی که برای تهیه کباب تابه‌ای باید به نکات ریزی توجه داشته باشید تا این غذا به بهترین نحو آماده شود و مانند غذای رستوران‌ها باشد.
گوشت چرخ شده را باید با پیازی که آب آن گرفته شده ترکیب کنید و سپس ادویه‌های لازم را به آن بیفزایید. سپس باید گوشت را حدود نیم ساعت ورز دهید.
در این مرحله باید گوشت را به مدت یک شب درون یخچال قرار دهید تا طعم دار شوند و سپس نسبت به پخت غذا اقدام کنید.
برای این که کباب تابه‌ای خشک نباشد باید گوجه‌های حلقه شده و فلفل دلمه‌ای‌ها را روی آن قرار دهید و سپس سس آماده که ترکیب رب و زعفران است روی گوشت نیم پز شده بریزید و صبر کنید تا غذا آماده شود.

رای دادن به این مورد
(0 آرا)
خواندن 1121 بار