غذای ساده با مرغ

غذای ساده که با مرغ تهیه می شوند تنوع زیادی دارند. مرغ پرمصرف ترین گوشت در بین عموم مردم است که به طرق مختلف طبخ می شود.

با توجه به این که تمام قشرهای جامعه به راحتی می توانند آن را تهیه کنند، مصرف آن زیاد است. طبخ یک غذای ساده با مرغ برای اوقاتی که زمان کافی نداریم و می خواهیم یک غذای خوشمزه تهیه کنیم بسیار مناسب است. غذاهای ساده معمولاً طبخ سریع و راحتی دارند و می توانید آن را هنگامی که گرسنه اید و وقت کمی هم دارید به سرعت با مواد غذایی در دسترس از جمله مرغ تهیه کنید.

غذای ساده مرغ و مزایای استفاده از آن

آشپزان ایرانی متنوع ترین غذاهای را با مرغ تهیه می کنند. از مرغ کامل گرفته تا ریز ریز شده می تواند در مواد اولیه ی غذایی این آشپزان خوش ذوق بگنجد؛ اما تهیه غذای ساده با مرغ مزایای خاص خود را دارد. این غذاها هم با برنج و هم با نان می توانند سرو شوند. گوشت مرغ سریع تر از گوشت قرمز می پزد و می توان در زمان کمتری آن را آماده کرد.
حتی غذای ساده مرغی را با کوچک کردن تکه های مرغ و پخت سریع تر آن در کنار سبزیجات و مواد غذایی مختلف می توان سوخاری کرد و میکس غذایی خوشمزه ای تدارک دید. طعم دار کردن مرغ برای از بین بردن بوی آن مهم ترین بخش از آشپزی مرغ است که باید در نظر گرفته شود.
انواع غذای ساده را با مرغ می توانید به صورت کبابی در فر، تابه و ... تهیه کنید و سالم تر آن ها را مصرف کنید. برای این کار انواع مواد و ادویه را می توانید برای طعم دارد کرد و ترد کردن مرغ به کار بگیرید و کباب های متنوع و خوشمزه ای با آن تهیه کنید.
مرغ دارای مواد مغذی زیادی از جمله پروتئین گوشت و ویتامین های زیادی است که برای بدن مورد نیاز هستند. استفاده از مرغ حداقل یک یا دو بار در هفته توصیه می شود.

غذای ساده با مرغ برای کودکان

اکثر کودکان به سختی غذا می خورند و ممکن است دچار سو تغذیه شوند. یکی از دغدغه ی اکثر مادران در سنین کودکی فرزندشان عدم استفاده از مواد غذایی مانند گوشت و مرغ است؛ اما می توانید یک غذای ساده و سوخاری با مرغ ریش ریش شده تهیه کنید و آن را به شکل زیبا طراحی کنید تا کودکتان با ذوق بیشتری به سمت آن تمایل پیدا کند. معمولاً کودکان غذاهای آب دار مانند انواع خورشت ها را نمی پسندند و غذاهای سوخاری و کبابی را بیشتر می پسندند. به همین علت می توان از این نوع غذاهای ساده که راحت هم تهیه می شوند برای کودکان استفاده کرد. برای تهیه یک غذای خوشمزه برای کودکتان آن را تکه های کوچک کنید تا بتواند به راحتی آن را بخورد. استفاده از سس هایی که کودکتان دوست دارد بر روی این غذاها به بهتر شدن طعم آن و استقبال بیشتر فرزندتان می انجامد و به راحتی می توانید مشکلات غذایی او را برطرف کنید.

 

رای دادن به این مورد
(2 آرا)
خواندن 6332 بار