سوپ بخارپز

غذای رژیمی همانطور که از نامشان مشخص است برای افرادی هستند که قصد کاهش وزن خود را دارند و به فکر کاهش چربی های زائد بدن خود هستند.ده ای تصمیم میگیرند ورزش کنند و چیزی مصرف نکنند؛ اما این تصمیم نه تنها اشتباه است، بلکه مضر نیز هست. طبق یک جمله ی معروف که میگوید : شما همان چیزی هستید که وارد بدن خودتان میکنید. باید با مصرف غذای رژیمی سبک و سالم به بدن خود اهمیت بدهید. اگر کسی قصد گرفتن رژیم دارد میتواند با مصرف غذای رژیمی و سالم، این کاهش ورزن را نصیب خود نماید.در این مطلب ما شما را با یک نوع از غذای رژیمی برای شام آشنا خواهیم کرد؛ بنام سوپ قارچ و هویج بخار پز که همانطور که از نامش پیداست، حاوی قارچ و هویج و فلفل دلمه ای است.


فواید قارچ

قارچ یک خوراکی متنوع و دلچسب و حاوی کلروفیل است . همچنین حاوی خواص زیادی هستند. بافت و شکل و رنگ های متنوعی دارند. از فواید این خوراکی برای کنترل کلسترول خون، سرطان سینه، پروستات و افزایش ایمنی بدن میتوان نام برد. از این خوراکی میتوان برای خون سازی استفاده کرد. کسانیکه کم خونی دارند، همیشه دارای خستگی و سردرد هستند، یا و مشکل سوءِهاضمه دارند، میتوانند از قارچ بیشتر در غذاهایشان استفاده کنند. از دیگر خواص قارچ میتوان به: جذب مواد مغذی، جلوگیری از پوکی استخوان ( ویتامین D ) استفاده کرد.


خواص هویج

از عامیانه ترین خاصیت های هویج میتوان به تقویت چشم اشاره کرد. همچنین هویج ابتلا به شب کوری و آب مروارید چشم را پیشگیری میکند. این سبزی خوشمزه و مفید برای پیشگیری از سکته مغزی که امروزه بیشتر مردم درگیر آن هستند و پوسیده شدن دندان ها کمک میکند. همچنین برای کبد چرب هم بسیار مناسب است. پس خوب است که در غذای رژیمی از آن استفاده شود.


خواص فلفل دلمه ای

از فلفل دلمه ای به دلیل خواص فراوان خود در بسیاری از غذاها، من جمله غذاهای رژیمی میتوان استفاده کرد. فلفل دلمه ای در رنگ ها و اندازه های مختلف عرضه میشود. با سیلیکون های طبیعی خود در تقویت مو و ناخن و تولید کلاژن های پوست، آنتی اکسیدان برای جوان سازی پوست، جلوگیری از پیرچشمی، و همینطور برای حفاظت از قلب و عروق نقش مهمی دارد.

 

30 دقیقه 3 نفر آسان

مواد لازم

  1. قارچ متوسط: 400 گرم
  2. هویج بزرگ: 2 عدد
  3. فلفل دلمه ای: 1/2
  4. پیاز: کوچک
  5.  روغن زیتون به میزان لازم
  6.  نمک فلفل زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. برای تهیه این غذای رژیمی کمی روغن کف یک ماهی متوسط تابه بریزید.
  2. اگر میخواهید از روغن استفاده نکنید از یک ماهیتابه نسوز استفاده کنید.
  3. هویج رنده شده ، فلفل دلمه ای، قارچ و پیاز خرد شده را اضافه کرده و نمک و فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید به این مخلوط. سپس فرصت پخته شدن را به مواد بدهید.
  4. نیاز به اضافه کردن آب ندارد چون خود قارچ آب این سوپ را تامین خواهد کرد. میتوانید این سوپ را با روغن زیتون سرو کنید.
    بطور کلی، غذای رژیمی بجز استفاده برای کاهش وزن و جلوگیری از چاقی مفرط افراد، برای کسانیکه گیاه خوار نیز هستند یا دوست دارند یک غذای رژیمی و سبک برای شام خود مصرف کنند میتواند جالب توجه باشد. در ضمن مواد تشکیل دهنده ی این غذای رژیمی ساده و در دسترس و ارزان هستند. مصرف دست کم یک بار از این غذای رژیمی در هفته میتواند سلامتی شما را بهبود ببخشد.امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.

 

 

 

 

 

 

 

رای دادن به این مورد
(0 آرا)
خواندن 1163 بار