سیب زمینی هاسل بک (غذای ساده )

آماده کردن یک غذای ساده اما خوشمزه ممکن است دغدغه شما باشد. سیب زمینی یکی از سبزیجات محبوب و مورد استفاده ی زیاد مردم جهان است که با روش های گوناگون برای پختن یک غذای ساده به عنوان شام یا ناهار در وعده های روزانه از آن استفاده میکنند. مزیت سیب زمینی در دسترس بودن آن است و همینطور خواص متعددی که دارد؛ توانسته است در میلیون ها غذای ساده یا پیچیده، به عنوان ماده لازم و کاربردی استفاده شود.


فواید سیب زمینی

سیب زمینی ارزان و در دسترس است. دارای ویتامین های A و C میباشد. همینطور حاوی فیبر و مواد معدنی بوده و انرژی زیادی به بدن منتقل میکند. از این رو در اکثر غذاها جایگزین مناسبی برای نان یا برنج میتواند باشد. از جمله خواص دیگر آن میتوان به : سلامت نگه داشتن قلب، محافظت از پوست، تنظیم سوخت و ساز بدن، حفظ سلامت قلب و عروق و .. اشاره کرد. حال که با خواص این سبزی فوق العاده آشنا شدید لازم است تا یک غذای ساده با سیب زمینی و همینطور خوشمزه را، به شما معرفی کنیم. این غذای ساده، به نام هاسل بک (Hasselback )،با سیب زمینی شیرین طبخ میشود و متعلق به کشور سوئد میباشد.

 

تفاوت سیب زمینی شیرین با معمولی

سیب زمینی شیرین بتاکاروتن بیشتری دارد. این سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و کالری کمتر و فیبر بیشتری دارد. شاخص قند آن نیز پایینتر بوده، در نتیجه به قند خون را فورا افزایش نمیدهد.

20 دقیقه 4 نفر آسان

مواد لازم

  1. سیب زمینی: 6 عدد  
  2. - ماست یونانی یا ساده: 10 قاشق 
  3. - رزماری: 2 شاخه 
  4. - روغن زیتون: 3 قاشق سوپخوری 
  5. -پودر فلفل قرمز: 1 قاشق چایخوری 
  6. - شربت میپل یا شیره: 3 قاشق سوپ خوری 
  7. - خامه ترش: به میزان دلخواه
  8.  نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
  9. لیمو ترش: 1 عدد  

طرز تهیه

این غذای ساده بر اساس نام رستورانی به همین نام، اسم گذاری شده.سیب زمینی هاسل بک در فر تهیه میشود.

  1. همانطور که در عکس مشاهده میکنید آنرا به فاصله های کوتاه برش میدهند . این پره ها در زمان پخته شدن از هم باز میشوند و از این طریق میتوان متوجه آماده شدن آن شد.
  2. این سیب زمینی با پوست پخته میشود. پس توجه داشته باشید که برای پخت این غذای ساده، باید سیب زمینی هارا حتما خوب بشویید.
  3. برای تهیه ی این غذا ، فر را در دمای 200 درجه سانتیگراد بگذارید و نگه دارید تا گرم شود.
  4. به شکل عمودی سیب زمینی ها ، و به فاصله 1 سانت، مانند تصویر برش دهید.
  5. رزماری های تازه را خرد کنید.
  6. سیب زمینی ها را در یک ظرف فر گذاشته و روی آن را، به مقدار دلخواه، روغن بمالید تا روی آن ترد و خوشمزه شود.
  7. همینطور روی آن رزماری و نمک و فلفل به میزان لازم بپاشید.
  8. تا زمان تر شدن و پختن آنها صبر کنید. قبل از سرو این غذای ساده، شربت میپل را به همراه برگه های فلفل به همراه یک قاشق ماست و خامه ترش روی آن بریزید. همینطور قاچ های لیمو را کنار آن قرار دهید!

 

 

 

 

رای دادن به این مورد
(4 آرا)
خواندن 9641 بار